Eseménynaptár
November, 2024
Esemény leírása
Fókuszában a „stréberség” és az ebből fakadó kirekesztettség áll. A dráma cselekményének központi szereplője Niki; egy 16 éves lány, aki jól tanul, sportol és szorgalmas is. Az osztályfőnöke is
Több
Esemény leírása
- Fókuszában a „stréberség” és az ebből fakadó kirekesztettség áll. A dráma cselekményének központi szereplője Niki; egy 16 éves lány, aki jól tanul, sportol és szorgalmas is. Az osztályfőnöke is szereti. Az osztály egyes tagjai viszont rendszeresen zaklatják őt, verbálisan és az online közösségi lét színterein is megszégyenítik, az osztály többi tagja pedig…
Ennek az alaphelyzetnek a felvázolásával kezdődik játékunk, és az utolsó mondat lezáratlansága foglalja magába központi kérdésünket: van-e felelőssége azoknak, akik a konfliktushelyzeten kívül állnak mint szemlélők? Meddig maradhatnak passzívak? A passzivitás tekinthető-e aktivitásnak, és ha igen, a zaklatás ellen hat, vagy épp ellenkezőleg, megerősíti azt?
Színész-drámatanárok: Kecskés Anna, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Udvari-Kardos Tímea
Időtartam: 120 perc
Helyszín: osztályterem
Bemutató dátuma: 2015. február 27.
Időpont
(Hétfő) 10:00 - 12:00
Helyszín
Külső helyszín
Szervező
Nyitott Kör
26Nov10:0013:00Magam vagyokSZÍNHÁZI NEVELÉSI ELŐADÁS 15-18 ÉVESEKNEK10:00 - 13:00
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról. „- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted? – Aha. – …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted… –
Több
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról.
„- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted?
– Aha.
– …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted…
– Mi? Mármint úgy érted… hogy, ti… a bulin?
– Aha.”
Honnan tudható először, hogy ez már szerelem, vagy még rajongás, esetleg egy fellángolás, vagy egyszerűen csak nemi vágy? A legtöbben azután tudjuk ezt, amikor többször átestünk rajta, és megtanuljuk a „saját érzéseinket”. De mi a helyzet a kamaszokkal, akik ezt éppen tapasztalják?
Mire, vagy kire érdemes hallgatni ilyenkor: a családra, a közösségre, a médiára, a filmekre, a könyvekre, a netre, vagy saját magamra? Ha magamra, akkor inkább az érzéseimre, vagy a gondolataimra? Vagy elválnak ezek egyáltalán egymástól?
Rengeteg kérdés, amivel történetünk szereplői is szembenéznek. A résztvevő osztály pedig segíthet nekik abban, hogy egy kényes helyzet kapcsán „önazonos” döntéseket hozzanak. Mit jelent egyáltalán az önazonosság? Ki mondja meg egy kamasznak, hogy mikor viselkedik önazonos módon? Mi sem tudjuk biztosan a választ, de együtt, biztonságos körülmények között azt próbálhatjuk ki, hogy milyen az, amikor az „érzéseinkre hallgatunk”.
Játszók: Kecskés Anna, Kazári András, Fekete Róbert, Gábri Niki
Foglalkozásvezető: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Az átdolgozásban részt vett: Antal Bálint, Bódi Zsófia, Bódis Dániel, Jozifek Zsófia, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Róbert Júlia
Időtartam: 180 perc
Időpont
(Kedd) 10:00 - 13:00
Szervező
Nyitott Kör
28Nov11:3014:30Magam vagyokSZÍNHÁZI NEVELÉSI ELŐADÁS 15-18 ÉVESEKNEK11:30 - 14:30
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról. „- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted? – Aha. – …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted… –
Több
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról.
„- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted?
– Aha.
– …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted…
– Mi? Mármint úgy érted… hogy, ti… a bulin?
– Aha.”
Honnan tudható először, hogy ez már szerelem, vagy még rajongás, esetleg egy fellángolás, vagy egyszerűen csak nemi vágy? A legtöbben azután tudjuk ezt, amikor többször átestünk rajta, és megtanuljuk a „saját érzéseinket”. De mi a helyzet a kamaszokkal, akik ezt éppen tapasztalják?
Mire, vagy kire érdemes hallgatni ilyenkor: a családra, a közösségre, a médiára, a filmekre, a könyvekre, a netre, vagy saját magamra? Ha magamra, akkor inkább az érzéseimre, vagy a gondolataimra? Vagy elválnak ezek egyáltalán egymástól?
Rengeteg kérdés, amivel történetünk szereplői is szembenéznek. A résztvevő osztály pedig segíthet nekik abban, hogy egy kényes helyzet kapcsán „önazonos” döntéseket hozzanak. Mit jelent egyáltalán az önazonosság? Ki mondja meg egy kamasznak, hogy mikor viselkedik önazonos módon? Mi sem tudjuk biztosan a választ, de együtt, biztonságos körülmények között azt próbálhatjuk ki, hogy milyen az, amikor az „érzéseinkre hallgatunk”.
Játszók: Kecskés Anna, Kazári András, Fekete Róbert, Gábri Niki
Foglalkozásvezető: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Az átdolgozásban részt vett: Antal Bálint, Bódi Zsófia, Bódis Dániel, Jozifek Zsófia, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Róbert Júlia
Időtartam: 180 perc
Időpont
(Csütörtök) 11:30 - 14:30
Szervező
Nyitott Kör
29Nov15:0018:20KötéltáncSzínházi nevelési előadás 15-17 éveseknek15:00 - 18:20
Esemény leírása
„KREON: Gyűlölöm ellenségem, még ha halott is! ANTIGONÉ: Én nem gyűlölni – szeretni születtem e földre.” Mire való a hatalom? Mit tehetünk, ha igazságtalanságot tapasztalunk? Egyáltalán: miért tűnik nehéznek kiállni az
Több
Esemény leírása
„KREON: Gyűlölöm ellenségem, még ha halott is! ANTIGONÉ: Én nem gyűlölni – szeretni születtem e földre.”
Mire való a hatalom? Mit tehetünk, ha igazságtalanságot tapasztalunk? Egyáltalán: miért tűnik nehéznek kiállni az igazságért? Ezekre a kérdésekre keressük a választ Antigoné története kapcsán. Sajátos formában közelítünk a téma felé: beszélgetünk, játszunk és lehetőséget adunk arra, hogy a nézők alakítsák is az eseményeket. Nem csupán színház, hanem közös gondolkodás – a hatalom kapcsán.
Játszák: Kecskés Anna, Kradznahorkai Ágnes, Kazári András, Fekete Balázs, Meszlényi-Bodnár Zoltán,
Jelmez: Vincze Veronika, Bozsik Ágnes
Rendező: Hajós Zsuzsa (Kerekasztal)
Az átdolgozásban részt vett: Szeszák Szilvia, Meszlényi-Bodnár Zoltán
Időtartam: 200 perc
Időpont
(Péntek) 15:00 - 18:20
Szervező
Nyitott Kör