Pedagógus Wellness Pilot alkalom – Fókuszban a cyberbullying
Hogyan és pontosan mire érzékenyítsük diákjainkat az online alkalmazások világában? Mik azok a jellemzők a témában, amik ismeretként megmutathatóak, taníthatóak? Mivel kapcsolatban érdemes inkább együtt vizsgálódni, gondolkodni beszélgetni a tanulókkal és ez hogyan kivitelezhető? Hogyan segíthetnek bennünket ebben a drámapedagógia módszerei?
Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ egésznapos tréningünkön, melyre pedagógusokat, tanárokat, tanítókat és ifjúsági segítőket, illetve ebben érdekelt hallgatókat várunk, akiket érdekelnek az iskolai zaklatással kapcsolatos témák (bullying) és az online térben történő bántalmazás (cyberbullying) kortárs tendenciái, és szívesen gondolkodnak együtt másokkal és velünk arról, hogy a téma hogyan dolgozható fel az osztályteremben.
Helyszín:
Jurányi Ház, TÁP terem (2. emelet, B épület)
Jurányi u. 1-3., Budapest, 1027
Időpont: 2019 október 12., 9.30-18h
Az ebédszünet körülbelül 13.45-14.45h közöttre tervezett.
Létszámkorlát: 20 fő
Részvétel feltételei: 3500.- Ft részvételi díj átutalása és a regisztrációs lap kitöltése.
Kedvezményes részvételi díj diákoknak (tanár, tanító, óvodapedagógus, gyógypedagógus és pedagógia szakos hallgatók): 500.- Ft (regisztrációs díj)
folyószámlát vezető bank neve: MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.
címe: H-1062 Budapest, Andrássy út 98.
bankszámla száma: 16200106-00203870-00000000
bankszámla elnevezése: Nyitott Kör Egyesület
IBAN: HU55 1620 0106 0020 3870 0000 0000
BIC/SWIFT CODE: HBWEHUHB
Regisztráció és előzetes jelentkezés a megadott linken a létszámkorlát eléréséig: október 2. éjfél
JELENTKEZÉS ITT!
Részletes program:
A délelőtt folyamán meghívott szakértők segítségével közelebb kerülünk a témához és a kortárs folyamatokhoz. A délután során a Nyitott Kör drámatanárai gyakorlati, részvételre építő és kísérletező bemutatót tartanak gondolatébresztő céllal.
9.30 órától | Érkezés, regisztráció |
10.00-12.00 óra | A buyllinghoz kapcsolódó fogalmak és elmélet áttekintése annak érdekében, hogy tisztábban lássuk a bullying természetét és azokat a sajátosságait, amik megkülönböztetik más agresszív és erőszakos viselkedéstől. A fókuszban a bullying áll, de kitekintünk a cyberbullying pedagógiai vonatkozásaira is.
Facilitátor: Dr. Dóczi-Vámos Gabriella bullying és neveléstudományi szakértő |
12.00-12.15 óra | Szünet |
12.15-13.45 óra | Online tetteink és következményeik: Jog és cyberbullying
A workshop ideje alatt áttekintjük a cyberbullying fogalmi hátterét és megjelenési formáit, jogi következményeit. Tudásunk megszerzésében a játék-és médiapedagógia elemeit ötvözzük. A résztvevőknek lehetősége lesz saját történeteik megosztására, kérdésfeltevésre. A téma feldolgozásából nem maradhat ki a segítségnyújtás sem.
|
13.45-14.45 óra | Ebédszünet |
14.45-16.15 óra | Témához adaptált drámás munkaformák, amik a cyberbullying kapcsán játszhatóak diákokkal, és élmény alapú reflexiót generálnak Játékvezető és ötletgazda: Jozifek Zsófi, Nyitott Kör |
16.15-16.30 óra | Szünet |
16.30-18.00 óra | Négy kiscsoportban közös gondolkozás, 45 perces óratervezés, munkaformák összegyűjtése helyzetekre, kérdésekre, reflexió Facilitátor: Meszlényi-Bodnár Zoltán, Nyitott Kör |
Ízelítő tavalyi hasonló konferencánkból:
Szeretettel várjuk az érdeklődőket!
—————————————————————————————————————————
Bővebben a workshopok vezetőiről:
Dóczi-Vámos Gabriella:
Kettős identitással vagyok jelen a programban. Egyrészt pedagógusként, másrészt bullying szakértőként, amihez neveléstudományi-pedagógiai nézőpontból közelítek. Angol és pedagógia szakos tanárként és bölcsészként végeztem az ELTE-n és minden lehetőséget megragadtam, hogy olyan tanulóknak tanítsak angol nyelvet, akik a tanulásra sem különösen nyitottak. Hosszú évekig önkénteskedtem különböző szervezeteknél és végül a Zöld Kakas Líceumban kötöttem ki, ahol 2009-től első gyermekem születéséig, 2013-ig dolgoztam angoltanárként és mentorként. Közben ösztöndíjas helyet nyertem el az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájába, ahol 2017-ben kaptam meg a PhD fokozatot. A kutatásomat az iskolai agresszió és az iskola belső világa témájában végeztem és azóta is ezen a területen képezem tovább magam és gondolkodom együtt másokkal. Az elmúlt kb. 15 évben számos továbbképzést és tréninget tartottam tanárok részére, elsősorban diszlexia és érzelmi és viselkedésproblémák, agresszió témájában. 2015 és 2017 között az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének munkatársa voltam, ahonnan második gyermekem születése miatt jöttem el, és azóta is a vele töltött idő határozza meg a mindennapjaimat.
Jozifek Zsófia:
2015 óta dolgozom a Nyitott Körrel színházi nevelési és drámapedagógiai projektekben. Főként az érdekel, hogy milyen módon tudja a színházi nevelés és a dráma az iskolákat és résztvevőiket támogatni abban, hogy pozitív viszonyulást alakítsanak ki egymáshoz és a tanuláshoz. Szükségesnek gondolom a szemléletváltást és nagy erőt látok a jól működő közösségekben, a partnerségen alapuló, közös gondolkodásban. Interkulturális Pszichológia és Pedagógia mesterszakon végeztem az ELTÉn, külföldön is szereztem gyakorlatot és tapasztalatot a pedagógia és a színház metszeteiben.