Benne vagy? A színházi nevelés alkalmazási lehetőségei a bullyinggal kapcsolatos tudatosság növelésére

A Nyitott Körben 2016 szeptembere és 2018 áprilisa között kísérletet tettünk arra, hogy két színházi nevelési előadásunk hatását vizsgáljuk, amelyek középpontjában az iskolai zaklatás áll. A kutatást a hatásmérések módszertanának fényében terveztük, a természetes kísérletek kategóriájába soroljuk, és kevert módszertani megközelítést alkalmaztunk. Összesen 70 osztály vett részt a mérésben. A kiadvány a kutatásból született tanulmányt tartalmazza.

Az eredmények többek között azt mutatják, hogy a bántalmazási helyzetekben a diákok ugyanazokat a konfliktuskezelési módokat alkalmazták, amelyeket az őket tanító pedagógus korábban, valós konfliktusok során. Milyen szereplői vannak a bullyingnak? Ki ismerheti fel ezeket, kinek a felelőssége tenni a befogadóbb légkörért? Mi a tanár szerepe? Hogyan segít ezekben a kérdésekben a színházi nevelés az eredmények szerint? Többek között ezekre a kérdésekre adtak választ a könyv szerzői.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.