Üdvözli Önt a Nyitott Kör!
Mivel foglalkozunk?
Elsősorban színházi nevelési előadásokat, valamint drámaórákat hozunk létre. A színházi nevelési előadás egy többnyire 3 óra időtartamú interaktív előadás, amin egy diákközösség vesz részt. A színházi formában feldolgozott történet kapcsán egy kérdést, vagy témát vizsgálunk: az előadást játszó színész-drámatanárok és a diákok közösen játszanak, gondolkodnak. A diákok nem csak nézői az előadásnak, hanem jelenlétükkel, kérdéseikkel és gondolataikkal alakítják az eseményeket.
2016/17-ben 128 előadással 3203, 2017/18-ban 131 előadással 3786, 2018/19-ben 179 előadással 4517, 2019/20-ban 113 előadással 2550, 2020/21-ben 126 előadással 2584 nézőhöz értünk el.
Itt tudod Te is támogatni az élményszerű tanulást:
Támogass!
Ha kíváncsi vagy arra, hogy pedagógusok számára hogyan fejlesztünk egy nemzetközi projekt keretében új programot, kattints ide:
ToBe Projekt
Ha érdekel, hogy egy nemzetközi projekten keresztül hogyan keresünk alternatív narratívákat a migráció témájában, akkor pedig ide kattints:
MiGreat! Projekt
A Nyitott Kör Egyesület mint kedvezményezett a Színház, dráma és élményszerű tanulás című projektet kordinálta 2019. augusztus 1-től 2022. július 30-ig:
Élményszerű tanulás
Aktuális színházi nevelési előadásainkat itt találhatod meg:
Előadásaink
Ha a mindennapjainkra vagy kíváncsi, böngészd a naptárunkat:
Március, 2023
07Már10:0011:30Az én rágómRendhagyó színházi nevelési foglakozás 1-2. osztályos diákokn10:00 - 11:30
Esemény leírása
Ez egy rendhagyó előadás, mivel az alaptörténetet a varsói partnerszervezetünk, a Stop Klatka társulat dolgozta ki és készített belőle egy rövid bábfilmet, amit mi szinkronizáltunk. A bábfilm alapján a történetet
Több
Esemény leírása
Ez egy rendhagyó előadás, mivel az alaptörténetet a varsói partnerszervezetünk, a Stop Klatka társulat dolgozta ki és készített belőle egy rövid bábfilmet, amit mi szinkronizáltunk. A bábfilm alapján a történetet már az osztályban a gyerekekkel és a szereplőket megjelenítő bábokkal együtt dolgozzuk fel.
A történetben Bencét ismerhetjük meg, aki sokszor dühös, és emiatt nehéz helyzetekbe keveredik és keverednek az osztálytársai is. Mit tudunk tenni, amikor dühösek vagyunk, hogy ne a környezetünk szenvedjen emiatt? Mit kezdhetünk a haragunkkal? Ezt próbáljuk a diákokkal és a tanítóikkal megvizsgálni. A foglalkozás során a gyerekek a bábok segítségével ki is próbálhatják, hogy mit lehet(ne) tenni Bencével, amikor dühös, és úgy gondolja, hogy mások rosszat akartak neki – holott ez nem így van. Ezzel nem csak az asszertivitás irányába mozdulunk, hanem saját érzelmeink felismerése által önmagunk jobb megismerésére is törekszünk.
Játsszák: Kecskés Anna / Gábri Nikolett / Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Szinkron Rendező: Magocsi Márton
Időtartam: 90 perc egy szünettel,
Helyszín: osztályterem, vagy egy olyan terem, ahol a bábfilm lejátszható, kivetíthető
Technikai igény: kivetítő
Résztvevők: egy osztály
Időpont
(Kedd) 10:00 - 11:30
Helyszín
Külső helyszín
Szervező
Nyitott Kör
10Már10:0013:00Magam vagyokSZÍNHÁZI NEVELÉSI ELŐADÁS 15-18 ÉVESEKNEK10:00 - 13:00

Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról. „- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted? – Aha. – …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted… –
Több
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról.
„- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted?
– Aha.
– …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted…
– Mi? Mármint úgy érted… hogy, ti… a bulin?
– Aha.”
Honnan tudható először, hogy ez már szerelem, vagy még rajongás, esetleg egy fellángolás, vagy egyszerűen csak nemi vágy? A legtöbben azután tudjuk ezt, amikor többször átestünk rajta, és megtanuljuk a „saját érzéseinket”. De mi a helyzet a kamaszokkal, akik ezt éppen tapasztalják?
Mire, vagy kire érdemes hallgatni ilyenkor: a családra, a közösségre, a médiára, a filmekre, a könyvekre, a netre, vagy saját magamra? Ha magamra, akkor inkább az érzéseimre, vagy a gondolataimra? Vagy elválnak ezek egyáltalán egymástól?
Rengeteg kérdés, amivel történetünk szereplői is szembenéznek. A résztvevő osztály pedig segíthet nekik abban, hogy egy kényes helyzet kapcsán „önazonos” döntéseket hozzanak. Mit jelent egyáltalán az önazonosság? Ki mondja meg egy kamasznak, hogy mikor viselkedik önazonos módon? Mi sem tudjuk biztosan a választ, de együtt, biztonságos körülmények között azt próbálhatjuk ki, hogy milyen az, amikor az „érzéseinkre hallgatunk”.
Játszók: Kecskés Anna, Kazári András, Fekete Róbert, Gábri Niki
Foglalkozásvezető: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Az átdolgozásban részt vett: Antal Bálint, Bódi Zsófia, Bódis Dániel, Jozifek Zsófia, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Róbert Júlia
Időtartam: 180 perc
Időpont
(Péntek) 10:00 - 13:00
Szervező
Nyitott Kör
13Már09:0012:00Magam vagyokSZÍNHÁZI NEVELÉSI ELŐADÁS 15-18 ÉVESEKNEK09:00 - 12:00

Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról. „- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted? – Aha. – …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted… –
Több
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról.
„- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted?
– Aha.
– …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted…
– Mi? Mármint úgy érted… hogy, ti… a bulin?
– Aha.”
Honnan tudható először, hogy ez már szerelem, vagy még rajongás, esetleg egy fellángolás, vagy egyszerűen csak nemi vágy? A legtöbben azután tudjuk ezt, amikor többször átestünk rajta, és megtanuljuk a „saját érzéseinket”. De mi a helyzet a kamaszokkal, akik ezt éppen tapasztalják?
Mire, vagy kire érdemes hallgatni ilyenkor: a családra, a közösségre, a médiára, a filmekre, a könyvekre, a netre, vagy saját magamra? Ha magamra, akkor inkább az érzéseimre, vagy a gondolataimra? Vagy elválnak ezek egyáltalán egymástól?
Rengeteg kérdés, amivel történetünk szereplői is szembenéznek. A résztvevő osztály pedig segíthet nekik abban, hogy egy kényes helyzet kapcsán „önazonos” döntéseket hozzanak. Mit jelent egyáltalán az önazonosság? Ki mondja meg egy kamasznak, hogy mikor viselkedik önazonos módon? Mi sem tudjuk biztosan a választ, de együtt, biztonságos körülmények között azt próbálhatjuk ki, hogy milyen az, amikor az „érzéseinkre hallgatunk”.
Játszók: Kecskés Anna, Kazári András, Fekete Róbert, Gábri Niki
Foglalkozásvezető: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Az átdolgozásban részt vett: Antal Bálint, Bódi Zsófia, Bódis Dániel, Jozifek Zsófia, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Róbert Júlia
Időtartam: 180 perc
Időpont
(Hétfő) 09:00 - 12:00
Szervező
Nyitott Kör
14Már10:0013:00Magam vagyokSZÍNHÁZI NEVELÉSI ELŐADÁS 15-18 ÉVESEKNEK10:00 - 13:00

Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról. „- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted? – Aha. – …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted… –
Több
Esemény leírása
Komplex színházi nevelési előadás a szerelem kapcsán az önazonosságról.
„- Tegnap este annyira jó volt, hogy egyszerűen… érted?
– Aha.
– …és megbeszéltük, hogy szombaton lesz a Peti bulija és, hogy ott… érted…
– Mi? Mármint úgy érted… hogy, ti… a bulin?
– Aha.”
Honnan tudható először, hogy ez már szerelem, vagy még rajongás, esetleg egy fellángolás, vagy egyszerűen csak nemi vágy? A legtöbben azután tudjuk ezt, amikor többször átestünk rajta, és megtanuljuk a „saját érzéseinket”. De mi a helyzet a kamaszokkal, akik ezt éppen tapasztalják?
Mire, vagy kire érdemes hallgatni ilyenkor: a családra, a közösségre, a médiára, a filmekre, a könyvekre, a netre, vagy saját magamra? Ha magamra, akkor inkább az érzéseimre, vagy a gondolataimra? Vagy elválnak ezek egyáltalán egymástól?
Rengeteg kérdés, amivel történetünk szereplői is szembenéznek. A résztvevő osztály pedig segíthet nekik abban, hogy egy kényes helyzet kapcsán „önazonos” döntéseket hozzanak. Mit jelent egyáltalán az önazonosság? Ki mondja meg egy kamasznak, hogy mikor viselkedik önazonos módon? Mi sem tudjuk biztosan a választ, de együtt, biztonságos körülmények között azt próbálhatjuk ki, hogy milyen az, amikor az „érzéseinkre hallgatunk”.
Játszók: Kecskés Anna, Kazári András, Fekete Róbert, Gábri Niki
Foglalkozásvezető: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Az átdolgozásban részt vett: Antal Bálint, Bódi Zsófia, Bódis Dániel, Jozifek Zsófia, Meszlényi-Bodnár Zoltán, Róbert Júlia
Időtartam: 180 perc
Időpont
(Kedd) 10:00 - 13:00
Szervező
Nyitott Kör
16Már10:0012:00GumicukorSzínházi nevelési előadás 9-10 éveseknek10:00 - 12:00






Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról. Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás,
Több
Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról.
Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét
követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás, viccelődés, rossz elszólás, vagy csak ártatlan játék a szavakkal. Később azonban kiderül, hogy az események hátterében szándékosság áll. Mivel a történet nagy része a tanítók és a szülők tudtán kívül történik, ezért a folyamat kimenetelét csak a résztvevő csoport befolyásolhatja. Vajon meddig megy el a kedvesen mosolygó kislány? Megáll az egyszeri iskolai agressziónál, vagy rendszeres bántalmazássá válik a játék? Az előadás célja tudatosítani a résztvevőkben a közösség passzivitásának és aktivitásának erejét és következményeit hasonló helyzetekben. Az előadás preventív célú, és azon a ponton kíván hatni a gyerekek viselkedésére, amikor még nem rögzültek be a szerepek és a csoportdinamika, és amely életkorban még jellemzően nem történt komolyabb csoporton belüli bántalmazás közöttük. Az előadás hozzásegíthet, hogy későbbi döntéseink során a gyerekek kiálljanak a gyengébbek mellett, és megakadályozzák, hogy valaki a peremre kerüljön. Az előadás magas fokú résztvevői interakcióval valósul meg, a gyerekek az előadás több pontján csoportként döntést hoznak, maguk is az eljátszott osztály tagjai.
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Szereplők: Kazári András/Udvari-Kardos Tímea, Krasznahorkai Ágnes/Bisztricsány Linda, Meszlényi-Bodnár Zoltán
Helyszín: egy osztályterem
Résztvevők: egy osztály, maximum 30 fő
Időpont
(Csütörtök) 10:00 - 12:00
Helyszín
Külső helyszín
17Már10:0012:00GumicukorSzínházi nevelési előadás 9-10 éveseknek10:00 - 12:00






Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról. Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás,
Több
Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról.
Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét
követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás, viccelődés, rossz elszólás, vagy csak ártatlan játék a szavakkal. Később azonban kiderül, hogy az események hátterében szándékosság áll. Mivel a történet nagy része a tanítók és a szülők tudtán kívül történik, ezért a folyamat kimenetelét csak a résztvevő csoport befolyásolhatja. Vajon meddig megy el a kedvesen mosolygó kislány? Megáll az egyszeri iskolai agressziónál, vagy rendszeres bántalmazássá válik a játék? Az előadás célja tudatosítani a résztvevőkben a közösség passzivitásának és aktivitásának erejét és következményeit hasonló helyzetekben. Az előadás preventív célú, és azon a ponton kíván hatni a gyerekek viselkedésére, amikor még nem rögzültek be a szerepek és a csoportdinamika, és amely életkorban még jellemzően nem történt komolyabb csoporton belüli bántalmazás közöttük. Az előadás hozzásegíthet, hogy későbbi döntéseink során a gyerekek kiálljanak a gyengébbek mellett, és megakadályozzák, hogy valaki a peremre kerüljön. Az előadás magas fokú résztvevői interakcióval valósul meg, a gyerekek az előadás több pontján csoportként döntést hoznak, maguk is az eljátszott osztály tagjai.
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Szereplők: Kazári András/Udvari-Kardos Tímea, Krasznahorkai Ágnes/Bisztricsány Linda, Meszlényi-Bodnár Zoltán
Helyszín: egy osztályterem
Résztvevők: egy osztály, maximum 30 fő
Időpont
(Péntek) 10:00 - 12:00
Helyszín
Külső helyszín
21Már10:0012:00GumicukorSzínházi nevelési előadás 9-10 éveseknek10:00 - 12:00






Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról. Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás,
Több
Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról.
Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét
követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás, viccelődés, rossz elszólás, vagy csak ártatlan játék a szavakkal. Később azonban kiderül, hogy az események hátterében szándékosság áll. Mivel a történet nagy része a tanítók és a szülők tudtán kívül történik, ezért a folyamat kimenetelét csak a résztvevő csoport befolyásolhatja. Vajon meddig megy el a kedvesen mosolygó kislány? Megáll az egyszeri iskolai agressziónál, vagy rendszeres bántalmazássá válik a játék? Az előadás célja tudatosítani a résztvevőkben a közösség passzivitásának és aktivitásának erejét és következményeit hasonló helyzetekben. Az előadás preventív célú, és azon a ponton kíván hatni a gyerekek viselkedésére, amikor még nem rögzültek be a szerepek és a csoportdinamika, és amely életkorban még jellemzően nem történt komolyabb csoporton belüli bántalmazás közöttük. Az előadás hozzásegíthet, hogy későbbi döntéseink során a gyerekek kiálljanak a gyengébbek mellett, és megakadályozzák, hogy valaki a peremre kerüljön. Az előadás magas fokú résztvevői interakcióval valósul meg, a gyerekek az előadás több pontján csoportként döntést hoznak, maguk is az eljátszott osztály tagjai.
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Szereplők: Kazári András/Udvari-Kardos Tímea, Krasznahorkai Ágnes/Bisztricsány Linda, Meszlényi-Bodnár Zoltán
Helyszín: egy osztályterem
Résztvevők: egy osztály, maximum 30 fő
Időpont
(Kedd) 10:00 - 12:00
Helyszín
Külső helyszín
22Már10:0012:00GumicukorSzínházi nevelési előadás 9-10 éveseknek10:00 - 12:00






Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról. Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás,
Több
Esemény leírása
Interaktív színházi nevelési előadás az iskolai bántalmazásról.
Az előadásban egy általános iskola negyedikes osztályának történetét
követjük, akik iskolai bántalmazás szemlélői. A folyamat első lépcsőjére lépve még eldönthetetlen, hogy ami történik az csúfolódás, viccelődés, rossz elszólás, vagy csak ártatlan játék a szavakkal. Később azonban kiderül, hogy az események hátterében szándékosság áll. Mivel a történet nagy része a tanítók és a szülők tudtán kívül történik, ezért a folyamat kimenetelét csak a résztvevő csoport befolyásolhatja. Vajon meddig megy el a kedvesen mosolygó kislány? Megáll az egyszeri iskolai agressziónál, vagy rendszeres bántalmazássá válik a játék? Az előadás célja tudatosítani a résztvevőkben a közösség passzivitásának és aktivitásának erejét és következményeit hasonló helyzetekben. Az előadás preventív célú, és azon a ponton kíván hatni a gyerekek viselkedésére, amikor még nem rögzültek be a szerepek és a csoportdinamika, és amely életkorban még jellemzően nem történt komolyabb csoporton belüli bántalmazás közöttük. Az előadás hozzásegíthet, hogy későbbi döntéseink során a gyerekek kiálljanak a gyengébbek mellett, és megakadályozzák, hogy valaki a peremre kerüljön. Az előadás magas fokú résztvevői interakcióval valósul meg, a gyerekek az előadás több pontján csoportként döntést hoznak, maguk is az eljátszott osztály tagjai.
Rendező: Meszlényi-Bodnár Zoltán
Szereplők: Kazári András/Udvari-Kardos Tímea, Krasznahorkai Ágnes/Bisztricsány Linda, Meszlényi-Bodnár Zoltán
Helyszín: egy osztályterem
Résztvevők: egy osztály, maximum 30 fő
Időpont
(Szerda) 10:00 - 12:00
Helyszín
Külső helyszín
Esemény leírása
Több
Esemény leírása
A cyberbullying jelenségéről gondolkodunk közösen a résztvevőkkel. A játék során használni fogjuk a 2018-ban elkészült a Cyber nevű applikációnkat, ami a facebook működését imitálja. Telefonjaink segítségével játsszuk el egy közösség történetét, melyben valakit az online térben érnek sorozatos bántások. Az internetes zaklatás hatására teljesen megváltozik a közösség élete. A történet egyes részletei élőben, más elemei a diákok telefonjain kerülnek elő. Az app-ot telepítjük a résztvevők telefonjaira és a két világ egyszerre jelenik meg az előadásban. A történeten keresztül lehetőség van jobban megismerni a cyber-tér működését és a cyberbullying csapdáit.
Időpont
(Hétfő) 10:00 - 13:15
Szervező
Nyitott Kör
Esemény leírása
Több
Esemény leírása
A cyberbullying jelenségéről gondolkodunk közösen a résztvevőkkel. A játék során használni fogjuk a 2018-ban elkészült a Cyber nevű applikációnkat, ami a facebook működését imitálja. Telefonjaink segítségével játsszuk el egy közösség történetét, melyben valakit az online térben érnek sorozatos bántások. Az internetes zaklatás hatására teljesen megváltozik a közösség élete. A történet egyes részletei élőben, más elemei a diákok telefonjain kerülnek elő. Az app-ot telepítjük a résztvevők telefonjaira és a két világ egyszerre jelenik meg az előadásban. A történeten keresztül lehetőség van jobban megismerni a cyber-tér működését és a cyberbullying csapdáit.
Időpont
(Kedd) 10:00 - 13:15
Szervező
Nyitott Kör
Esemény leírása
Több
Esemény leírása
A cyberbullying jelenségéről gondolkodunk közösen a résztvevőkkel. A játék során használni fogjuk a 2018-ban elkészült a Cyber nevű applikációnkat, ami a facebook működését imitálja. Telefonjaink segítségével játsszuk el egy közösség történetét, melyben valakit az online térben érnek sorozatos bántások. Az internetes zaklatás hatására teljesen megváltozik a közösség élete. A történet egyes részletei élőben, más elemei a diákok telefonjain kerülnek elő. Az app-ot telepítjük a résztvevők telefonjaira és a két világ egyszerre jelenik meg az előadásban. A történeten keresztül lehetőség van jobban megismerni a cyber-tér működését és a cyberbullying csapdáit.
Időpont
(Csütörtök) 09:00 - 12:15
Szervező
Nyitott Kör